Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza televizních reklam na potraviny a nápoje cílících na děti
Štanderová, Alena ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce se zabývá tématem marketingového cílení na děti v televizních reklamách na potraviny a nápoje. Teoretická část se věnuje tématům souvisejícím s psychologickým působením reklamního sdělení na spotřebitele a popisuje vztah reklamy k televizi, jakožto zvolenému mediálnímu nosiči. Podstatná část se pak věnuje dětskému vnímání reklamy, které je limitováno psychologickým vývojem, důvěřivostí nebo také absencí kritického myšlení. Na základě dostupných poznatků jsou dále představeny reklamní prostředky užívané firmami k získání pozornosti dětského publika a poslední pasáž je věnována současné regulaci marketingového cílení na děti v České republice. Předmětem praktické části je poté kvantitativní obsahová analýza televizních reklam realizovaná na šesti televizních kanálech, které se alespoň v některých vysílacích relacích zaměřují na dětské publikum. Kritéria tohoto výběru byla nastavena na základě studie popsané v teoretické části a následně upravena v dílčích bodech za účelem přesnějšího zasažení zkoumaného tématu. Z výsledků analýzy je patrné, že některé prvky jako hudba, animace nebo využití autorit ve spotech jsou stále užívanými prostředky pro zaujetí dětského diváka, avšak jiné prvky jako užití zvířat či magie se vyskytovaly v méně než čtvrtině zkoumaného vzorku.
Marketing cílený na děti v reklamách na cukrovinky
Šůnová, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato práce se zabývá tématem marketingu cíleného na děti v televizních reklamách na cukrovinky. V teoretické části jsou nastíněny základní informace související s touto problematikou jako například historie marketingu cíleného na děti v souvislosti s vývojem médií či druhy a podoby marketingové komunikace cílené na tuto specifickou skupinu. Podstatnou část teoretické části tvoří náhled do legislativních regulací a mimoprávních samoregulačních nástrojů a organizací zabývajících se reklamami cílenými na děti. Dále je v teoretické části věnovaná kapitola dětem, jakožto specifické cílové skupině a dosavadním výzkumům týkajícím se dětí a jejich vnímání reklam, na což navazuje podkapitola o psychologickém vývoji jejich kognitivních schopností. Praktickou část tvoří kvalitativní analýza vybraných televizních reklam na cukrovinky cílené na děti. Analýza spočívá ve zkoumání přítomnosti a podoby pěti prvků stanovených na základě získaných poznatků z teoretické části. Zkoumány jsou reklamy na produkty značky Kinder, které jsou primárně určeny pro děti, a to reklamy z období od 90. let až po ty současné. Z výsledků analýzy vyplývá, že některé prvky, které využívaly reklamy dříve, jsou přítomny i v současných reklamách. A naopak, že některé starší reklamy by v současnosti neobstály kvůli nesouladu s nynějšími...
Marketing fastfoodových společností cílící na děti
Jabbarová, Yasmin ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou food marketingu zacíleného na děti a tím, jak tento typ komunikace využívají fastfoodového společnosti operující na českém trhu. Na začátku jsou nastíněny základní teorie zabývající se vývojem dětí ve spotřebitele. V teoretické části je dále přiblížen obecný kontext dětského food marketingu, jeho právní ošetření v České republice a k němu se vztahující globální regulace. Následně jsou v teoretické sekci popsány a kriticky zhodnoceny jednotlivé techniky dětského food marketingu a PR. Praktická část je poté rozdělena na dvě části - popisnou a analytickou. V popisné části je nastíněna obecná komunikace společností McDonald's a Burger King, důraz je však kladen především na komunikaci zacílenou na děti. Vybrané aspekty komunikace zacílené na děti těchto společností jsou poté analyzovány v druhé sekci praktické části. Jako metodologie byla zvolena analýza vybraných aspektů komunikace fastfoodových řetězců McDonald's a Burger King a jejich následné porovnání. Vzhledem k nedostupnosti některých materiálů byly tyto aspekty zvoleny na základě rešerše odborných článků, webových stránek společností a zásad samoregulace dětského potravinářského průmyslu. Celkově práce dochází k závěru, že komunikace fastfoodových společností na českém trhu zacílená na děti není...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.